10 нескладних порад як вести здоровий спосіб життя в офісі.
Пара дій, і вести здоровий спосіб життя на роботі стає навіть простіше, ніж удома. Ось мій досвід:
1. Витратьте пару днів на організацію затишку «як удома», особливо якщо зараз ви їсте салати з одноразових лоточков, кусаєте пиріжки в целофановому пакеті і користуєтеся пластиковими приладами. Принесіть на роботу свою улюблену чашку (а краще – купіть нову, без сколів, тріщин і потертого малюнка) і сталеві столові прилади.
Якщо у вас є офісна кухня, принесіть туди те, про що не додумався господарський відділ (і вам завжди це заважало): хороший ніж, обробну дошку, йодовану сіль, пляшечку оливкової олії. Якщо шкода – замикайте в ящику стола, коли йдете.
2. Щоранку набирайте в дві порожніх літрових пляшки воду з кулера і ставте на робочий стіл. Якщо не бігати зі стаканчиком спочатку до «водопою», а потім – до хлопчиків у відділ адміністрування, щоб вони змінили 19-літрову пляшку, перспектива випивати два літри води в день, якщо відчуваєте в ній необхідність, виявляється не такою нереальною.
3. Заведіть у відділі здоровий стіл. Хоча б пара колег напевно сидить на дієті, вони-то вас і підтримають. Ваше завдання – переламати традицію щоденного поповнення «банку вкусняшек» (я знаю, що ваш відділ теж тягає на роботу пачки печива, пиріжки, цукерки і домашню випічку).
Домовтеся, щоб вам виділили частину столу на трав’яні чаї, яблука, нарізані овочі, селера і кефір. Головна вимога – щоб ваша їжа не бруднити, чи не пахла і не хрумтіла занадто голосно.
4. Користуйтеся можливістю пересуватися між відділами пішки і без ліфта. Відділ кадрів швидше дає потрібну довідку, якщо приходити до співробітниць особисто, а не бомбардувати їх e-mail’амі (і ні, це не називається «стояти над душею», це називається «радість міжособистісної комунікації»). Хоча, якщо у вашій компанії місця для куріння обладнані саме на сходах, користуйтеся краще ліфтом.
5. Приймайте прописані лікарем вітаміни саме на роботі. Вносьте «нагадувалки» про прийом у свій щоденник разом з зустрічами і викреслюйте їх в ToDo-листах так само, як інші справи. Тримайте баночки з капсулами на столі – відпочиваючи від монітора, ви будете натикатися на них поглядом кілька разів на день і тут же згадувати про графік. У ранковій суєті будинку це рідко хто робить.
6. Користуйтеся корпоративними ініціативами. У великих компаніях в соцпакет часто входить щось корисне, що може компенсувати шкоду від переробок, стресів і жахливого характеру вашого начальника. Це може бути спільна оренда залів для групових ігор або доріжок в басейні, членство у фітнес-клубах зі знижками, виїзні корпоративи на природі – вам потрібні не ті, які з лазнею, пивом і шашликами, а ті, що з плаванням і походами.
Спробуйте сприймати це не як «офісну обязаловку», а як крок до здорового способу життя. З кар’єрної точки зору участь в таких ініціативах теж корисно.
7. Втрутьтеся в організацію корпоративних свят. Чим більше співробітників в офісі – тим більше днів народження, захистів кандидатських, поповнень сімейства і підвищень. Коли люди святкують щось на роботі, вони відправляються в найближчий супермаркет і купують що? Пакетовані соки (підфарбований цукор), солодке вино (як правило, найдешевше в пакетах), кислотну газовану воду, замовляють піцу і викладають на стіл нарізку так званого м’яса і жирних сирів.
Знайдіть інтернет-магазин з доставкою в офіс і допоможіть імениннику сформувати замовлення, який не приведе половину відділу до ожиріння і інфаркту.
8. Не соромтеся готувати і брати з собою їжу з дому. До нас нарешті приїхали з Америки та Європи жахливо симпатичні ланчбокси, в які можна складати пакетики знежиреного молока, фрукти, салати і курячі грудки.
Купуйте кілька міні-баночок (в таких продають джеми, наприклад) і заливайте туди заправку, щоб приготований вранці салат не перетворився на грудку слизьких листя. «Мокрі» овочі (помідори, наприклад) ріжте прямо на роботі – чи кладіть помідори-чері. Так смачніше.
9. Приїжджайте раніше всіх. По-перше, в хороших компаніях для «ранніх пташок» є бонуси – безкоштовні сніданки або працюючий з 9 до 10 ранку бариста. По-друге, вам дістанеться краще місце на парковці. І, по-третє – у вас буде час налити воду, переодягнутися, нарізати овочі для перекусу і спокійно випити чашку чаю.
Відсутність стресу – частина здорового способу життя. До речі, ввечері зможете собі дозволити перечікувати пробки на корпоративних заняттях спортом або виїжджати ще до їх початку.
10. Використовуйте свою обідню перерву на 100 відсотків. Якщо ви носите їжу з дому або ходите на бізнес-ланчі, процес власне прийому їжі може зайняти 10-20 хвилин. Зазвичай після цього ми збираємося і біжимо назад в офіс – а 40 хвилин, що залишилися від домовленого в трудовому договорі години, «згорають». Витратьте їх на прогулянку. Якщо вам складно байдикувати в середині дня, придумайте гідну мету – зайдіть в банк і оплатіть квартиру або купіть їжі на вечерю.